dinsdag 18 juni 2013

Zweetdruppelsorgie


Mijn benen op de trappers. 
Links, rechts, links, rechts. 
Genietend van de momentjes schaduw en windvlagen, puffend bij de stoplichten. 
Zweetdruppeltjes die van mijn nek, via mijn bovenrug hun weg vinden naar mijn onderrug en daar op de een of andere vage reden een soort orgie houden. Het voelt een beetje alsof het eerste druppeltje dat beneden is de rest aanspoort ook te komen. Alsof ie roept; jongens, plek zat!!!! Komt u maaaaaaaaar!
Ok sorry, ik dwaal af. Wat ik even wil zeggen. Fietsen met dit weer is geen pretje. En tijdens deze tocht dwaalden mijn gedachten af; omdat afleiding ECHT nodig is.

Ik moest denken aan Pinkpop 2012. Waarom?
Omdat het daar nog warmer was dan vandaag. VEEL warmer. En voor een festival is dat veel te warm.
De camping was geopend. Zoekend naar het beste plekje (lees: dicht bij het pad en de toiletten) is het tijd om de tent op te zetten. Prima klusje zo vroeg in de ochtend.
Langzaam kwam de zon op. Wat een mooie dag gaat het worden, dacht ik nog.
Nadat de tent stond, was het tijd om het nachtje doorhalen bij te slapen.
Maar daar was ie dan; meneer Zon. En deze vond dat een ontzettend slecht idee. Man. Wat een hitte.
Hij begon zo te branden dat het een kwelling was je tent in te gaan. Buiten slapen dan? Na 5 minuten half slapen word je badend in het zweet en compleet slaapdronken wakker.
Ook niet heel lekker. 

Doodmoe het terrein op dan maar. Paar Red Bull, vooraan stuiteren op toffe muziek bij bandjes. Wakker zou ik wel blijven. 
Maarja. Die zon hè? Stel je even voor; vooraan bij een band. Duizenden mensen om je heen. En de zon met 35 graden op je kop. Ja hoor, daar zijn de zweetdruppeltjes weer. Druppeltje voor druppeltje glijden ze met veel plezier van mijn nek naar m'n onderrug. 

"IK WIL GEEN ZWEETDRUPPELSORGIE OP MIJN RUG"

Maar hoe meer je erover nadenkt, hoe meer druppeltjes lijken te verschijnen. Ik liep eind van de dag dan ook vies, bezweet en KNALrood terug naar mijn tent. Nog 2 bloedhete dagen te gaan.

Meneer Zon heeft wat betreft festivals helaas niet zo'n goede indruk om me gemaakt. 35 graden & festivals link ik nu aan zweetdruppelorgies. En nee, dat is niet de beste associatie geloof ik. Dit is allemaal niet de beste afleiding op de fiets, maar ik was op school! Tijd om het feestje op mijn rug gruwelijk te onderbreken en er een flink stuk wc-papier over te halen. Uit met de pret.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten