In de post over Mosterdpop viel de naam al een keer; Urpop. Het festival waar de winnende band van de contest van Mosterdpop mag spelen. Maar wat is Urpop eigenlijk? Waarom is dit festival nou zo bijzonder? Dat zal ik jullie in deze post vertellen.
Urpop is een festival dat leeft voor het jonge talent in plaats van voor de commercie. Het festival is opgericht om jong talent een podium te geven en waarbij zij zichzelf kunnen presenteren en tonen aan de wereld.
Een paar honderd tot enkele duizenden bezoekers
Elk jaar met Hemelvaart trekt dit festival bezoekers uit heel Zuid Limburg & België. Dit aantal loopt op van een paar honderd tot enkele duizenden. In Zuid Limburg is Urpop HÉT gratis festival waarbij zoals gezegd vooral de bandjes centraal
staan. Als je als jonge band wilt doorbreken is Urpop de plek waar je
moet zijn. En wanneer je jong talent wilt spotten moet je dit zeker niet aan je voorbij laten gaan.
donderdag 9 mei 2013
woensdag 8 mei 2013
Ik & mijn band; Lookapony
Tijd om de leadzanger van Lookapony, Jasper Grave (tweede van links), eens aan de tand te voelen hoe hij met zijn band Lookapony van plan is de wereld te veroveren. Hoe zorgen zij voor bekendheid bij het grote publiek en wat is hun toekomstdroom?
"Als ik op school zit sta ik in mijn hoofd al op het podium te spelen"
De band Lookapony betekent voor mij...
"Alles haha. Dit klinkt vrij emotioneel maar het is iets waar je heel de tijd mee bezig bent. Je denk altijd; we moeten nieuwe nummers maken en beter worden. Vooral de dagen voor een groot optreden zijn heftig. Ik zit wel op school maar toch sta ik in mijn hoofd al op het podium te spelen."
maandag 6 mei 2013
Ik & mijn band
Muziek is communicatie. Dat zal niemand ontkennen.
Communicatie door middel van geluiden, melodieën en teksten. De luisteraar neemt al deze communicatie in zich op en reageert hierop.
Dan wel positief of negatief, blij of verdrietig, met een traan of een glimlach. Muziek kan mensen raken, herinneringen oproepen, mooie of minder mooie.
Echter, de muziek die heel Nederland dagelijks op de radio en televisie hoort is, zoals jullie weten, niet alle muziek die gemaakt wordt. Al deze bandjes en artiesten zijn onderaan begonnen. Onderaan de ladder van de weg naar de top. Begonnen in cafés, kleine zaaltjes en zelfs huiskamers.
Communicatie door middel van geluiden, melodieën en teksten. De luisteraar neemt al deze communicatie in zich op en reageert hierop.
Dan wel positief of negatief, blij of verdrietig, met een traan of een glimlach. Muziek kan mensen raken, herinneringen oproepen, mooie of minder mooie.
Echter, de muziek die heel Nederland dagelijks op de radio en televisie hoort is, zoals jullie weten, niet alle muziek die gemaakt wordt. Al deze bandjes en artiesten zijn onderaan begonnen. Onderaan de ladder van de weg naar de top. Begonnen in cafés, kleine zaaltjes en zelfs huiskamers.
Festivaltrend! Tent Finder
Daar loop je dan, van het festivalterrein richting de camping. Misschien net een drankje te veel op, zere voeten van het dansen en springen en zwaar toe aan je heerlijke luchtbed. Wanneer je de camping, die overigens absurd donker is, oploopt word je overvallen door een zee van tenten. Zo ver je kunt kijken. Op dat moment klinkt bij ieder van ons de bekende vraag; 'waar is mijn tent?'
In de spotlight; NU
Wie de eerste klanken van 'Spider In A Web' hoort heeft gelijk het gevoel dat hij het al eerder heeft gehoord. De melodie is pakkend en het boeit je vanaf het begin. En deze aandacht houden de jongens met hun energie vast.
Mag ik jullie voorstellen aan NU; drie leden die samen Museklanken combineren met de Foo Fighters. Poprock, dat is wat deze jongens spelen.
Ze hebben al menig grote show achter hun naam staan zoals Eurosonic en Solar, en ze deelden het podium met niemand minder dan Triggerfinger.
Het wordt tijd voor NU, ongekend!
Website
Meer leuke bandjes vinden? Kijk dan hier!
zondag 5 mei 2013
Een fles melk, een pak koekjes & een Lowlandskaartje
Je loopt in de supermarkt en sinds je thuis vertrokken bent heb je onwijs veel zin in iets lekkers. Je loopt naar de koekjes, en wacht tot je oog ergens op valt. Roze glazuur, chocolade, aardbeienvulling. Waar heb je zin in?
Je oog valt op dat fijn uitziende chocoladekoekje en je stopt de rol in je mandje.
In de winkel koop je regelmatig iets wat je lekker lijkt omdat je het daar ziet liggen of omdat je het al járen koopt. De mens is nieuwsgierig en impulsief. Geeft makkelijk geld uit aan iets waarvan hij later kan genieten.
Dat pakje koekjes van €1,49 verkoopt zichzelf wel. Hier is geen reclame voor nodig.
Vind je dit al indrukwekkend? Lees dan verder...
Abonneren op:
Posts (Atom)