Brand experience - de ervaring die het publiek opdoet met het merk.
Een positief gevoel achterlaten bij het publiek zorgt voor een goede naam, wat natuurlijk erg belangrijk is voor een merk. Je wilt immers dat mensen je product gaan kopen :)
Nu is er een bureau dat gespecialiseerd is in het creëren van deze brand experience op verschillende feesten en festivals in Nederland :) Just take a look!
Eerst even dit filmpje kijken jongens. Dan heb je een idee waar het over gaat, en kun je daarna makkelijk met me meelezen! Misschien wel zo handig.
Als er 1 bureau gespecialiseerd is in de ultieme brand experience creëren op feesten en festivals is dit Lola Brand wel. Op elk festival zorgt dit bureau ervoor dat het publiek het merk positief en optimaal kan ervaren.
Ongegeneerd in de modder springen
In het filmpje (rond 1.20 min) komt Hunter aan bod. Hunter staat bekend om laarzen die naast hoge kwaliteit ook nog ontzettend hip zijn. Nu is dit natuurlijk ideaal om te koppelen aan festivals. Jullie kennen allemaal het wisselvallige Nederlandse weer. Laarzen zijn onmisbaar voor elke festivalganger. Hunter gaf de opdracht aan LOLA Brand om de
festivalbezoeker hiervan te overtuigen. En dit is ze gelukt.
Op Stereo Sunday, een festival
in Venlo, verzorgde LOLA Brand een merkactivatie waar interactie met de bezoekers centraal stond. Het idee was heel simpel;
1. Je komt het festivalterrein op en stopt bij de Hunter tent
2. Je levert je schoenen in, en trekt de hippe laarzen aan.
3. Tijdens je 'hunt of fun' maak je een foto van je 'moment of fun'
4. De foto's verschenen op een grote muur waar deze likes konden ontvangen
Het resultaat: ontzettend veel uitgelaten mensen rondom deze muur. De aftermovie van dit event werd gebruikt op de social media kanalen van Hunter. De perfecte brand experience en activation.
Afkoelen en weer energiek verder dansen
Het tweede voorbeeld uit het filmpje wat ik zal toelichten is het voorbeeld van Pepsi Kick (rond 2.20 min). Pepsi had net de nieuwe drank; Pepsi Kick gelanceerd. Een oppeppende drank met de echt smaak van cola. De Pepsi Kick Ice Ride werd bedacht. Ijskoude flessen Pepsi Kick werden aan de bezoekers verkocht. Maar buiten dit zorgde het team voor verkoeling voor iedereen. Gratis ijsblokjes zorgde ervoor dat de festivalgangers afgekoeld verder konden feesten.
Zo zie je dat deze 2 'vrij simpele' concepten voor een geweldige brand experience zorgen op zo'n festival. Alle festivalgangers komen er actief mee in aanraking waardoor het merk gaat leven. Voor meer gave campagnes verwijs ik jullie door naar Lola Brand. Een mooi bureau om zeker in de gaten te blijven houden.
Benieuwd naar meerder campagnes rondom bandjes en festivals? KLIK!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten